پوست و مو

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

اگر ریزش مو دارید و به دنبال راهی برای درمان آن هستید قطعا نام مزوتراپی را شنیده‌اید، یکی از روش‌های جدیدی که بیشتر پزشکان برای تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو از آن استفاده می‌کنند. در مزوتراپی مواد تقویت کننده و فاکتورهای رشد را با استفاده سوزن‌های مخصوص به لایه میانی پوست سر تزریق می‌کنند.
از مزوتراپی موی سر برای درمان ریزش مو، شوره سر، خشک و شکننده بودن موها، کاهش حجم موها، آلوپسی آره‌آتا، خراشیدن پوست سر و غیره استفاده می‌کنند. مزوتراپی موی سر وظیفه تقویت فولیکول‌های مو را به عهده دارد و در ریزش موی ارثی و ژنتیکی تاثیرگذار نیست. شدت ریزش موی سر در هر فردی متفاوت است، اما هر فردی برای درمان ریزش موی سر به چند جلسه مزوتراپی نیاز دارد؟
برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

قبل از اینکه مزوتراپی مو انجام شود پزشک وضعیت رشد موها، شدت ریزش مو و پوست سر را بررسی می‌کند تا با توجه به شدت عارضه و نیاز فرد تعداد جلسات مزوتراپی را مشخص کند.

۴ جلسه:

گاهی اوقات موی فرد در اثر استفاده از شامپوی نامناسب، مراقبت اشتباه و عدم استفاده از تقویت کننده‌ها دچار ریزش می‌شود. نازک شدن تار مو، خرد شدن موها و خشک شدن موها همگی از عواقب نگهداری نادرست و غیراصولی از موی سر هستند. در این زمان پزشک به شما توصیه می‌کند که برای احیا و تقویت فولیکول‌های مو 2 تا 4 جلسه مزوتراپی انجام دهید.

۶ جلسه:

اگر تارهای مو بیش از حد نازک شوند به طوری که در زمان شانه کردن موها شاهد ریزش موهای خود باشید، پزشک ترجیح می‌دهد برای تقویت ریشه موها و خون‌رسانی به پوست سر تعداد جلسات مزوتراپی را افزایش دهد.

۸ جلسه:

ریزش موی سر در زنان و مردان دلایل مختلفی دارد که ژنتیک، تغذیه نامناسب، کمبود ویتامین در بدن، نگهداری غیراصولی از موها و غیره از رایج‌ترین آن‌ها هستند. زمانی که برای ریزش موی سر به پزشک مراجعه می‌کنید اگر ریزش موی شدید داشته باشید باید حداقل 6 تا 8 جلسه مزوتراپی انجام دهید تا فولیکول‌های مو احیا شوند.

۸ جلسه همراه با پی آر پی:

اگر ریزش موی سر منجر به طاسی سر شود نه تنها باید تعداد جلسات مزوتراپی را افزایش داد بلکه باید برای تاثیرگذاری بیشتر از سایر روش‌ها همچون پی‌آرپی و غیره در کنار آن استفاده کرد.

چه موادی در کوکتل های مزوتراپی وجود دارد؟

در مزوتراپی موی سر پزشک مواد تقویت کننده رشد مو را با تزریق وارد پوست سر می‌کند. این مواد تقویت کننده شامل ترکیبات مختلفی است:

ویتامین‌ها:

ویتامین‌ها مهم‌ترین ترکیبات کوکتل مزوتراپی هستند، ویتامین‌هایی که در این کوکتل وجود دارد عبارتنداز:

  • ویتامین A: این ویتامین باعث می‌شود تا مواد مغذی بسیار راحت‌تر به مو برسد و موجب کلاژن سازی در پوست سر می‌شود.
  • ویتامین C : این ویتامین علاوه بر اینکه پوست را به ساخت کلاژن تحریک می‌کند، آنتی اکسیدان بالایی دارد و به تقویت موی سر کمک بسیاری خواهد کرد.
  • ویتامین H: نام دیگر این ویتامین بیوتین است که ترشح غدد چربی سطح پوست را کنترل می‌کند.
  • ویتامین B5: این ویتامین به بهبود بافت‌های پوستی کمک بسیاری می‌کند و نقش مهمی در فرآیند تقسیم سلولی و تولید انرژی سلولی دارد.

داروهای معدنی :

سلنیوم، زینک، مس، منیزیم، فسفر و غیره از داروهای معدنی هستند که در سلامت موی سر تاثیرگذارند.

داروهای اتساع دهنده عروق :

داروهای ماینوکسیدیل، بوفلومدیل، پنتوک سیفیلین در گروه داروهای اتساع دهنده عروق قرار دارند و علاوه بر اینکه ایمنی را افزایش می‌دهند موجب افزایش خون‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن می‌شوند.

داروهای بی‌حسی موضعی :

در کوکتل مزوتراپی موی سر از داروهای بی‌حسی همچون لیدوکائین و پروکائین استفاده می‌کنند، این داروها علاوه بر اینکه موجب بی‌حسی پوست سر می‌شوند ضدالتهاب هستند و در جلوگیری از ریزش موی سر بسیار تاثیرگذارند.

کلسی تونین :

این ماده در تقویت بافت پوستی و رشد موی سر تاثیر بسیاری دارد و موجب بهبود خون‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن می‌شود.

  • پروتئین‌های گیاهی : مو از یک پروتئین به نام کراتین ساخته شده که برای تقویت آن باید مقدار آن را افزایش داد. در حال حاضر عصاره‌های گیاهانی چون جنسینگ، رزماری، نخل اره‌ای و غیره از گیاهان رایجی هستند که موجب تقویت ریشه‌ها و تولید کراتین در موی سر می‌شود. این پروتئین با افزایش خون‌رسانی در کف سر از ریزش و مو و تضعیف آن جلوگیری خواهند کرد.
  • داروهای هورمونی : در کوکتل مزوتراپی از هورمون‌های آندروژنی استفاده می‌کنند که در ریزش موی سر تاثیرگذار هستند، برای عملکرد بهتر و مهار کردن آن‌ها در کوکتل از سیپروترون استات و فیناستراید استفاده می‌کنند.

بعد از چند جلسه نتایج مزوتراپی مو نمایان می‌شود؟

به نقل از کلینیک صدف : برای رسیدن به نتیجه مطلوب، احتمالا به چندین جلسه مزوتراپی مو احتیاج خواهید داشت. تعداد جلسات توسط پزشک و با توجه به شرایط شما و میزان پاسخ‌دهی پوست شما به درمان تعیین می‌شود. در حالت کلی، معمولا تعداد جلسات موردنیاز مزوتراپی برای مو بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر است.

فاصله بین جلسات هم کاملا به تشخیص پزشک است. بیشتر اوقات جلسات ابتدایی مزوتراپی مو هر یک هفته یک بار انجام می‌شود. معمولا بعد از ۴ جلسه، فاصله بین درمان‌ها بیشتر شده و ممکن است جلسات با فاصله دو هفته و پس از مدتی به‌صورت ماهانه انجام شود. حدود 90 درصد کسانی که مزوتراپی مو انجام می‌دهند بعد از چهارمین جلسه نتیجه تزریق را می‌بینند و برای رسیدن به نتیجه نهایی حداقل باید سه ما از مزوتراپی موهایتان بگذرد.

جمع بندی

ریزش مو یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی است که امروزه افراد بسیاری در سراسر جهان با آن به روبه‌رو هستند، خوشبختانه می‌توان با کمک علم پزشکی ریزش مو را درمان کرد. ریزش موی سر ممکن است به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، تغذیه نامناسب، آلودگی، استفاده از وسایل شخصی دیگران مانند گل سر، شانه، نگهداری نادرست از موی سر و غیره رخ دهد. قبل از هرگونه اقدامی برای درمان ریزش موی سر بهتر است با پزشک مشورت کنید تا با توجه به شدت ریزش و شرایط جسمی یکی از بهترین روش‌ها را به شما پیشنهاد کند. اگر نیاز به مزوتراپی موی سر داشته باشید پزشک با بررسی وضعیت موها می‌تواند تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان را مشخص کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *