کانتور صورت یکی از لوازم آرایش های مورد علاقه خانم هاییه که دوست دارن فرم صورتشون رو تغییر و یا بهبود بدن. مثلا کسی که فرم صورتش گرده و میخواد با استفاده از کانتور و کانسیلر به صورتش زاویه بده و از حالت گردی درش بیاره.

کانتور وظیفه اش چیه؟ اینه که بیاد با استفاده از تیره و روشن سازی قسمت های مختلف صورت، بعضی از ویژگی های صورت رو بهتر نشون بده و یا تغییرش بده. مثلا یکی دوست داره با استفاده از کانتور، به گونه هاش حجم بده و یا اونارو به سمت بالا لیفت کنه. حتی میتونی با استفاده از کانتور به بینیت فرم بدی و اونو باریک‌تر و ظریف‌تر نشون بدی.

مراحل قبل از کانتور صورت

قبل از اینکه کانتورت رو برداری و بخوای ازش استفاده کنی باید صورتت رو کاملا تمییز کنی و از هرگونه مواد آرایشی پاکسازیش کنی. پاکسازی صورت قبل از میکاپ باعث میشه که مواد آرایشیت راحت تر روی صورتت بشینه و یکدست و صاف بشه و پوستت از حالت ناهموار در بیاد. پس پاکسازی پوست قبل از شروع یکاپ رو جدی بگیر و حتما انجامش بده.

بعد پاکسازی کامل صورتت، از یه مرطوب کننده مناسب پوستت استفاده کن و بعدش یه پرایمر مناسب بزن روی پوستت و صبر کن تا کامل خشک بشه، اینجوری آرایشت موندگار تر میشه و قشنگ‌تر بنظر میرسه. بعد از این مراحل، پایه‌ی آرایشت یعنی کرم‌پودر و کانسیلر رو می‌زنی تا پوستت یکنواخت بشه و بعدش می‌رسی به اصل ماجرا، یعنی کانتور کردن.

نحوه کانتور کردن صورت:

کانتور معمولا چند درجه تیره تر از رنگ پوست خودته و باید موقع خریدش، به این نکته توجه کنی و رنگ مناسب رو انتخاب کنی. برای کانتور صورت باید از یه رنگ تیره‌تر و یه رنگ روشن‌تر از پوست خودت استفاده کنی. رنگ تیره معمولاً برای جاهایی استفاده می‌شه که می‌خوای کوچیک‌تر یا باریک‌تر به نظر برسه، مثل زیر گونه‌ها یا کنار بینی. از طرف دیگه، رنگ روشن رو باید برای جاهایی بزنی که می‌خوای برجسته‌تر و درخشان‌تر دیده بشه، مثل بالای گونه‌ها، وسط پیشونی و نوک بینی و روی چونه. برای رنگ روشن تر بهتره که از کانسیلر استفاده کنی و برای رنگ تیره‌تر از کانتور.

کانتور رو دقیقا کجا باید استفاده کنی؟

گونه‌ها: این بخش خیلی مهمه چون معمولاً همه دوست دارن گونه‌های برجسته داشته باشن. رنگ تیره رو زیر استخوان گونه‌هات، از نزدیکی گوش تا وسط گونه‌ها به شکل یه خط زاویه‌دار بزن. یادت باشه زیاد به سمت دهنت نیاد از کنار گوشت تا نزدیکی بینیت بیاد کافیه. بعدش خوب فیدش کن که طبیعی به نظر برسه حواست باشه سرجای خودش پخشش کنی. بالای استخوان گونه‌هات هم هایلایتر بزن تا نور رو منعکس کنه و باعث بشه گونه‌هات برجسته‌تر به نظر برسن.

فک و چونه: برای اینکه خط فکت رو مشخص‌تر کنی، رنگ تیره رو زیر خط فکت بزن و با حرکات رو به پایین، خط رو فید و پخش کن که فک‌ات طبیعی‌تر و خوش‌فرم‌تر دیده بشه. چونه‌ات رو هم می‌تونی هایلایت کنی و یکمی هم کانسیلر بزنی تا تمرکز بیشتری رو اون قسمت جلب بشه.

بینی: برای باریک‌تر نشون دادن بینی، دو طرف بینی رو با رنگ تیره کانتور کن و وسط بینی رو با هایلایتر روشن‌تر کن. البته این مرحله باید خیلی دقیق انجام بشه که خط‌ها غیرطبیعی به نظر نرسن.بعدش نوک بینیت رو هایلایتر بزن فقط حواست باشه تو اینکار نباید زیاده روی کنی، یه کم هایلایتر کافیه.

پالت کانتور چرب آناستازیا :

پالت کانتور آناستازیا یکی از کاربردی ترین پالت هاست مخصوصا برای کسایی که کار میکاپ انجام میدن و یا افرادی که علاقه مند به کانتور کردن و میکاپ های نچرال هستن. این پالت 6 رنگ فوق العاده کاربردی داره : 3 رنگ برای کانتور کردن که شامل تناژهای گرم و سرد میشه،2 رنگ برای هایلایت کردن و کانسیلر و 1 رنگ هم که سه تا کاربرد مختلف داره:اصلاح عیوب،رژگونه و رژلب.

پالت کانتور آناستازیا یکی از محبوب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین پالت‌های کانتورینگ در بازار لوازم آرایشی هست. این پالت شامل چندین رنگ مختلف از تیره تا روشنه که برای کانتور کردن و هایلایت کردن نقاط مختلف صورت استفاده می‌شه. این پالت برای کسانی که به دنبال یه نتیجه‌ی طبیعی و حرفه‌ای هستن، یکی از بهترین گزینه‌هاست. خیلی از میکاپ‌آرتیست‌ها این پالت رو برای کارهای تخصصی استفاده می‌کنن، ولی اگه تازه‌کار هستی هم به راحتی می‌تونی باهاش کار کنی چون خیلی راحت بلِند می‌شه و خطوط روی صورت طبیعی به نظر میاد.

ویژگی های این محصول:
  1. ترکیب بسیار راحت رنگ ها باهم
  2. مناسب انواع رنگ پوست
  3. فاقد مواد مضر : پارابن ، سولفات و فتالات ها
  4. تکسچر بسیار نرم
  5. ظاهر نهایی غیر مات و درخشان
  6. فید بسیار راحت روی پوست

پوشش دهی این محصول به شکلی هستش که میتونی ازش کاور دلخواه از لایت تا فول رو بگیری. وقتی از این محصول استفاده میکنی به خاطر تکسچری که داره صورتت رو با طراوات و شاداب نشون میده، پیگمنت و ماندگاری خیلی خوبی داره و نیازی نیست در طول روز اون رو تمدید کنی و یا حتی نگران پخش و پاک شدن رنگش روی صورت باشی.

جمع بندی

اگه به فکر استفاده از کانتور پودری یا کرمی هستی، یادت باشه که کانتور کرمی برای تازه‌کارها بهتره چون راحت‌تر فید می‌شه و طبیعی‌تر دیده می‌شه. کانتور پودری کمی حرفه‌ای‌تره و باید دقت کنی که خیلی خشک و ماسکه نشه. یه نکته مهم اینه که نوع کانتور و روش‌های فید کردن بسته به فرم صورتت فرق داره. مثلاً صورت‌های گرد بیشتر نیاز دارن که دور پیشونی و زیر گونه‌هاشون کانتور بشه تا صورت کشیده‌تر دیده بشه. ولی صورت‌های مربعی باید بیشتر تمرکز رو روی نرم‌تر کردن خطوط فک و پیشونی داشته باشن.

پالت کانتور آناستازیا یکی از محبوب‌ترین پالت‌های کانتورینگ برای آرایش صورت هست. این پالت شامل شش رنگ تیره و روشن برای ایجاد سایه و برجستگی‌های صورته که برای انواع پوست مناسبه. همچنین این پالت هم برای افراد حرفه‌ای و هم برای افراد مبتدی مناسبه، چون به خوبی فید می‌شه و نتیجه‌ای طبیعی به دست میاد. در نهایت هم می‌تونی با یه رژگونه و کمی برنزر، یه گرمای طبیعی به چهره‌ات بدی و آرایشت رو کامل کنی. اینم یادت باشه که کانتور کردن صورت نیاز به تمرین داره، پس هرچی بیشتر تمرین کنی، نتیجه طبیعی‌تر و بهتری می‌گیری.

خرید از سایت مای سفورا:

خیلی راحت و ساده‌ست ، چون این سایت مجموعه بزرگی از محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی از برندهای معتبر جهانی رو ارائه می‌ده. با دسته‌بندی دقیق محصولات، می‌تونی به راحتی چیزی که نیاز داری رو پیدا کنی؛ از کرم‌های مراقبتی و لوازم آرایشی گرفته تا عطر و محصولات بهداشتی. همچنین، مای سفورا امکان جستجوی برند خاص یا محصول مشخصی رو هم داره که تجربه خرید رو خیلی سریع و ساده‌تر می‌کنه.

یکی از ویژگی‌های مثبت مای سفورا، تضمین اصالت کالاست؛ یعنی می‌تونی مطمئن باشی محصولاتی که خریداری می‌کنی اورجینال هستن. ارسال سریع، امکان پیگیری سفارش، و پشتیبانی قوی هم از مواردی هستن که خرید از این سایت رو برای مشتریان لذت‌بخش می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *