پوست و مو

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

نگرانی اصلی خانم هایی که از اکستنشن مو استفاده می کنند، این سوال است که آیا اکستنشن مو ضرر دارد؟ اگر بخواهیم یک پاسخ کلی به این سوال بدهیم، باید گفت بله! اکستنشن مو می تواند مشکلات جدی برای پوست و موی سر شما ایجاد کند که در بعضی موارد جبران ناپذیر هستند.

اما نه همیشه و نه برای همه افراد! شاید خانم های زیادی را دیده باشید که بعد از مدت زمان طولانی استفاده از اکستنشن مو، شکایت از ریزش موهایشان داشته اند. در عین حال کسانی هم هستند که عارضه خاصی را گزارش نمی کنند و رضایت کامل از اکستنشن مو دارند.

چرا این همه تفاوت در استفاده از این خدمات زیبایی وجود دارد؟ دلیل آن ساده است، نوع اکستنشن، روش نصب و تکنیکی که توسط اکستنشن کار برای شما استفاده می شود، اصلی ترین مواردی هستند که در عوارض اکستنشن مو نقش آفرینی می کنند.

در ادامه به بررسی این می پردازیم که آیا اکستنشن مو باعث ریزش میشود و اگر چنین است، چرا این اتفاق می افتد؟ هم چنین نظر پزشکان در مورد اکستنشن مو را هم بررسی خواهیم کرد.

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

عوارض اکستنشن مو

اصلی ترین عارضه اکستنشن مو را باید ریزش موها دانست که به دلایل زیادی اتفاق می افتد. اما می توان تا حد زیادی از این عارضه پیش گیری کرد. علت هایی که به ریزش مو بعد از اکستنشن منجر می شود، موارد زیر هستند:

1. کشیدن زیاد موها: اگر اکستنشن‌ها با کشیده شدن موهای شما همراه شده و یا کشش زیادی روی موهای طبیعی اعمال شود، می ‌تواند باعث ریزش موهای شما شود.

2. وزن اضافی: استفاده از دسته های اکستنشن‌ سنگین و یا تعداد زیادی دسته مو می ‌تواند وزن اضافی را به موهای طبیعی اعمال کند و منجر به ضعف و شکستگی موها شود.

3. نصب نادرست: نصب نادرست اکستنشن ‌ها می‌ تواند فشار زیادی به موهای شما و ریشه های آنها وارد کند که در نهایت حتما به ریزش موها منجر می شود.

4. نگهداری نامناسب: عدم نگه داری و مراقبت مناسب از اکستنشن‌ ها می‌ تواند باعث تجمع لایه ‌های چربی، آلودگی و عفونت در پوست سر شود که ریزش موهای شدیدی را به همراه می آورد.

5. مدت زمان استفاده طولانی: استفاده طولانی ‌مدت و مداوم از اکستنشن‌ ها می‌تواند باعث ضعف و کاهش سلامت موهای طبیعی شود و در نتیجه ریزش موها را تسریع کند. بهتر است بعد از مدت زمانی استفاده از این موهای اضافی، به پوست و موی سر خود استراحت دهید.

6. جنس موها: خانم هایی که موهای نازکی دارند، قطعا پس از نصب اکستنشن، با مشکل ریزش مواجه خواهند شد. دلیل آن هم این است که موی نازک توان نگه داری دسته موهای اضافی را نخواهد داشت و ریزش مو واکنش طبیعی است که در ادامه اتفاق می افتد.

به طور کلی، اگر اکستنشن‌ها صحیح نصب شوند و مراقبت مناسبی از آنها انجام شود، احتمال ریزش موها بسیار کمتر خواهد شد. برای جلوگیری از ریزش موها و حفظ سلامت موهای طبیعی، مهم است که از تکنسین‌های ماهر و تجربه ‌ای برای نصب اکستنشن‌ ها استفاده کنید و دستورالعمل‌های مراقبتی مربوط به اکستنشن‌ ها را رعایت کنید.

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

آیا اکستنشن مو ضرر دارد

همان طور که بررسی شد، اینکه آیا اکستنشن مو باعث ریزش میشود یا خیر تا حد زیادی به نصب آنها و مهارت اکستنشن کار شما بستگی دارد. پس پاسخ این سوال که چرا بعضی افراد ریزش های شدیدی را مشاهده می کنند و برخی دیگر چنین مشکلی ندارند، در شیوه و متد نصب و میزان فشاری است که به موها وارد می شود.

اکستنشن کارهای ماهر و حرفه ای به گونه ای دسته های مو را نصب می کنند که تارهای موی شما آسیب کمتری دیده و پوست سر و ریشه موها صدمه نبینند. این در حالی است که این مهارت در تازه کارها و آرایشگران بی تجربه وجود ندارد.

متاسفانه اکثر کسانی که نصب اکستنشن خود را به مراکز غیر حرفه ای و غیر تخصصی می سپارند، ریزش های شدید، آسیب های پوست سر و عفونت را تجربه می کنند. پس پاسخ این سوال که آیا اکستنشن مو ضرر دارد، به این بستگی دارد که چه کسی این کار را برای شما انجام می دهد و چگونه از موهای اکستنشن شده خود مراقبت می کنید.

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

نظر پزشکان در مورد اکستنشن مو

اما نظر پزشکان در مورد اکستنشن مو چیست؟ آیا این کار در جامعه پزشکی مورد تایید قرار گرفته است یا خیر؟ برای خانم هایی که قبل از انجام اکستنشن مو مایل هستند نظر پزشکان این حوزه را بدانند، باید گفت که نظر پزشکان در مورد اکستنشن مو متنوع است و بستگی به شرایط و موارد خاص دارد.

برخی پزشکان و متخصصان مو به طور کلی معتقدند که استفاده معتدل و صحیح از اکستنشن مو مشکلی برای موهای طبیعی ایجاد نمی ‌کند و می‌ تواند به عنوان راهی برای زیباتر دیده شدن، داشتن موهای پرپشت و بلند استفاده شود.

البته پزشکانی که این کار را در شرایط خاص بلامانع می دانند، به استفاده معتدل تاکید کرده اند. به این معنا که به صورت دوره ای باید به موهای خود استراحت دهید و نباید این کار را به صورت دائم تکرار کنید.

با این حال، برخی از پزشکان نگرانی ‌هایی را نسبت به استفاده از اکستنشن بیان کرده‌ اند که کاملا در ارتباط با عوارض اکستنشن مو و ریزشی است که در مورد آن صحبت شد. بعضی از پزشکان معتقدند که به دلیل موارد زیر، باید از انجام اکستنشن مو اجتناب کرد:

  • آلوپسی: استفاده نادرست از اکستنشن‌ ها می‌ تواند آلوپسی را به وجود آورده و موجب ریزش موهای طبیعی شود. آلوپسی یا ریزش مو به معنای غیرطبیعی و نامتعارف ریزش موها از پوست سر است. این مشکل می ‌تواند به صورت موقتی یا دائمی رخ دهد. آلوپسی می ‌تواند به صورت محدود و محدوده ‌ای در بخش‌های خاصی از سر یا به صورت گسترده ‌تر در سراسر پوست سر رخ دهد. اکستنشن مو در صورت نصب نادرست، انجام در شرایط غیر بهداشتی و یا وارد آوردن فشار زیاد به موها، می تواند این نوع از ریزش را به همراه داشته باشد.
  • عفونت و التهاب: عدم تمیزی و مراقبت مناسب از اکستنشن ‌ها می‌تواند باعث عفونت و التهاب پوست سر شود. این مورد در خانم هایی دیده می شود که در سالن های زیبایی غیر بهداشتی این کار را انجام داده اند و در طول مدت استفاده، شست و شوی مناسب و دقیق را رعایت نکرده اند.
  • آلرژی: برخی افراد ممکن است به مواد استفاده شده در اکستنشن ‌ها مانند انواع چسب کراتین حساسیت داشته باشند و واکنش آلرژیک نشان دهند. در این صورت باید شاهد قرمزی، التهاب، شوره، خارش شدید و دیگر مشکلات برای پوست سر بود که به این دلیل پزشکان اکستنشن مو را مناسب نمی دانند.
  • شکننده شدن موها: استفاده از اکستنشن ‌های سنگین و یا نصب نادرست می‌ تواند باعث شکستگی و ضعف موهای طبیعی شود. در این صورت موها دچار ریزش های شدیدی می شوند و به شدت از میزان استحکام آنها کاسته خواهد شد.

اکستنشن مو، بله یا خیر؟

در این مطلب سعی شد بدون هیچ قصد و منظوری به بررسی این سوال بپردازیم که آیا اکستنشن مو باعث ریزش میشود؟ آیا عوارض اکستنشن مو که در مورد آن می شنویم جدی است؟ همان طور که دیدید، متاسفانه اکستنشن مو دو لبه کاملا متفاوت دارد، از یک طرف می تواند به زیبایی و پرپشت شدن موهای شما کمک کرده و کمترین عارضه را به همراه داشته باشد.

از طرف دیگر می تواند باعث ریزش های شدید مو، التهاب و حتی عفونت شود. اما اگر قصد دارید که این خدمات زیبایی را انجام دهید، می توانید با رعایت موارد زیر خیال خود را بابت به حداقل رساندن عوارض راحت کنید.

  • انجام اکستنشن مو در سالن های زیبایی حرفه ای، تخصصی و شناخته شده
  • استفاده از موهای طبیعی به جای موهای مصنوعی و مواد شیمیایی
  • در نظر گرفتن میزان تحمل تارهای مو و عدم استفاده از اکستنشن های موی سنگین
  • در صورتی که از حساسیت خود به مواد اکستنشن مو اطمینان ندارید، می توانید روی قسمت کوچک تری از سر این کار را انجام دهید. به عنوان مثال از اکستنشن های جلوی مو کمک بگیرید و در صورتی که مشکلی بروز نکرد، آن را برای کل موها پیاده کنید.
  • استراحت دادن به موها و پوست سر به صورت دوره ای با برداشتن اکستنشن های مو
  • استفاده از اکستنشن های گیره ای که بعد از هر بار استفاده قابل جداسازی است و به دلیل مدت کوتاه ماندگاری روی سر، آسیب کمتری به شما وارد خواهد کرد.پ
ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

ایا اکستنشن مو باعث ریزش میشود

هم چنین در صورتی که پوست و موی حساسی دارید و یا سابقه ابتلا به بیماری خاصی را داشته اید، می توانید قبل از اکستنشن مو، با پزشک خود مشورت کرده و با اطمینان کافی این خدمات زیبایی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *